RAMOWY ROZKŁAD DNIA
8.00 – 8.45
Schodzenie się do oddziału przedszkolnego. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci służące realizacji ich pomysłów ( zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, integrujące grupę ). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Praca nauczyciela o charakterze wyrównawczym, stymulującym i obserwacyjnym. Ćwiczenia poranne – zdyscyplinowanie grupy, zaspokojenie potrzeb ruchowych i integracji grupy.
8.45 – 9.30
Zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.30 – 11.05
Czytanie bajek. Zajęcia inspirowane przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej. Zabawy ruchowe.
11.05 – 11.45
Pobyt na świeżym powietrzu ze szczególnym uwzględnieniem troski o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci. Spacery w celu dydaktycznym i rekreacyjnym.
Zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe.
11.45 – 12.00
Zabiegi higieniczne przed obiadem.
12.00 – 12.40
Obiad.
12.40 – 13.20
Czytanie bajek i odpoczynek dziecka po obiedzie. Mycie zębów i czynności higieniczne.
13.20 – 15.00
Zabawy i ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwoju dziecka. Zabawy i zajęcia o charakterze relaksującym w sali. Gry stolikowe. Kontakty indywidualne z rodzicami. Przekazywanie bieżących informacji o dziecku.